Cilt Bakımı

Bakırköy Eyfel Estetik Merkezi Cilt Bakım uzmanları Cilt Bakımı ile ilgili sorularınızı yanıtlıyor.

Cilt Bakımı

Cilt bakımı 20 li yaşlardan sonra ihmal edilmemesi gereken bir işlemdir. Çünkü 20 yaşımıza kadar vücudumuz gerekli hormonları üreterek cildimizin temizlenmesine yardım ediyor. 20 yaşından sonra ne yazık ki bu mümkün olmuyor. Dolayısıyla cildimizde bulunan siyah noktalar ve yağ tabakası 21 günde bir kendini yeniliyor. Sonrasında ciltte kolajen kaybı oluşuyor ve cilt elastikiyetini kaybederek sarkmaya başlıyor. Bunun için en geç ayda bir defa cilt bakımı yapılarak cildin temizlenmesi gerekiyor. Cilt bakımı ile vücudumuzun bu üretemediği hormonları cildimize vermiş oluruz. Bu sayede cildimizin yaşlanmasını önleriz. Sağlıklı, parlak ve diri bir cilt için; cildimizin ihtiyacı olan vitaminleri cildimize zamanında vermemiz gerekiyor. Bakımlı ve güzel bir cilt düzenli bir cilt bakımından geçiyor. Cilt bakımı lüks değil gerekliliktir. Cilt bakımını sadece merkezlerde değil evinizde doğru ürünlerle de yapabilirsiniz. Bakımlı bir cilde sahip olmak için zor değil bunun için cildinizi ihmal etmemeniz gerekiyor.

Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

• İşleme yüzünüz temizlenerek başlanır. Burada kullanılacak ürün; cildiniz kuru ise temizleme sütü değilse temizleme jelidir.
  • Akneli bir cilde sahipseniz granüllü, değilseniz granüllü peeling ile taşlama yapılarak cildiniz ölü tabakadan arındırılır.
  • Ozon buharı verilerek yüzünüzdeki gözeneklerin açılması sağlanır. (Yaklaşık 10-20 dk) Ozonun aynı zamanda iyileştirici etkisi vardır. Sebum dengesini düzenlenir.
  • Ultrosonic peeling yapılarak vakumlama işlemine geçilir.
  • Vakumlama işlemi ile siyah noktalar ve irinler çıkırılır.
  • Vakumlama işlemi ile çıkarılması mümkün olmayan kıl kökleri, kapalı komedonlar ve milialar komedon pres ve iğne ile çıkarılır.
  • Highfrekansla yüzünüz steril hale getirilir, açılan gözenekler kapatılır, cildiniz sıkılaştırılır ve sivilceler kurutulur.
  • Tonic ile tampon yapılarak cildiniz canlandırılır.
  • Galvanic ile cildinize uygun serum ve krem sürülür.
  • Led maske ve ya maske uygulaması yapılır.
  • Yüz ve dekolte masajı yapılır. Kan dolaşımınız hızlandırılır.
  • Son olarak nemlendirici ve güneş koruyucu sürülerek işlem sonlandırılır.
  • Cilt bakımı gerekliliktir. Aynı zamanda kusursuz bir cilt ve masaj için de şarttır.

Cilt Bakımı Hangi Durumlarda Etkilidir?

Cilt bakımı; cilt kırışıklıkları, cilt lekeleri, siyah noktalar, büyük gözenekler, yağlı cilt problemleri ve akne tedavisinde mükemmel sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.

Cilt Bakımı Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Cilt Bakımı  işleminin seansları kişiye özeldir. Kişinin cilt problemi cilt bakımı seans sayısında belirleyici olmaktadır. Cilt bakımı güzel sonuçlar almak için ayda 1 kez olmak üzere, 4 ile 6 seanslık bir kür ideal sayılır. Sonrasında güzel sonuçların devam ettirilmesi için ayda bir seans yapılması önerilir.

Cilt Bakımı Sonuçları Nelerdir?

İşlem yapılan alanda işlemden yaklaşık 3 hafta kadar sonra ilk etkiler görülmeye başlar ve yaklaşık 4. ayın sonuna dek devam eder. Pürüzsüz bir cildin keyfini sürersiniz. Yaşlılık belirtilerini yok edecek bir çözüm olmasa da en azından yaşlılığa meydan okursunuz diyebiliriz.

Cilt Bakımı Tedavisinin Uygulama Süresi Nedir?

Cilt Bakımı ortalama 60-100 dakika arasında sürmektedir.

Cilt Bakımı Kimlere Uygulanabilir?

Cilt bakımı tüm cilt tiplerine kadın erkek farkı olmadan belirli aralıklarla uygulanabilir.

Cilt Bakımı Kimlere Uygulanmaz?

• Yapılacak bölgede deri hastalığı olan kişilere
  • Yüzünde roza rahatsızlığı olanlara
  • Cilt hastalıkları olanlar
  • Yüzünde kılcal damarı çok yüzeysel olanlarda
  • Düşük yapma riski bulunan gebelerde
  • Yüzünde açık yara olanlar

Cilt Bakımı İşlem Sırasında ve Sonrasında Acı veya Ağrı Hissedilir Mi?

İşlem esnasında hasta ağrı, acı hissetmez. Bu sebeple işlem sırasında müzik dinleyebilirsiniz. İşlem bittikten sonra o bölgede hafif kızarıklık ve uyuşukluk oluşabilir. Dakikalar veya saatler içinde geçecektir. Az sayıda hastada morluk oluşabilir, ancak o da hiçbir iz bırakmadan yaklaşık 2 gün içinde düzelecektir. En keyifli yanı da işlemden çıkar çıkmaz hastalar günlük hayatlarına hemen dönebilirler.

Cilt Bakımı İşleminin Etkileri Ne Kadar Süre ile Kalıcıdır?

Cilt bakımı işleminden sonra bir sonraki seansa bir ay sonra gelinebilir. Cildimizde ki siyah noktalar ve yağ dengesi ortalama 21 günde bir kendini yeniler. Bu yüzden en uygun seans aralığı 21-30 gün olarak düşünülebilir.

Cilt Bakımı Sağlığa Zararlı Mıdır?

Cilt Bakımının Sağlığa beklenilen hiçbir yan etkisi yoktur. Sadece çok nadir durumlarda bir kaç gün içinde geçecek morluklar oluşabilir.

Cilt Bakımı Evde Nasıl Yapılır?

• Cilt Temizliği: Öncelikle yüzünüzü temizlemeyi ihmal etmeyin. Sabunlar ve bu tür kimyasal ürünler cildinizin ph dengesini bozabilir. Bunun için doğal yöntemlerle yüz temizliğinizi yapın. Limon bu noktada işinize yarayacaktır. Ama cildiniz kuruysa mutlaka limonla birlikte bal kullanın. Bal cildinize gerekli olan nemi verecektir.
  • Peeling Yapmak: Peeling adeta siyah noktalar ile yarışır. Bunu yaparken cildinizin üstündeki ölü tabakayı kaldırılır. Böylece cildiniz hem parlar hem de pürüzsüz görünür. Bu adımı yapmadan makyaj uygulamaları yaparsanız eğer makyajınız pul pul görünecektir. Yüzünüze peelingi kahve içtikten sonra ardında kalan telvesiyle,  bal+tarçın, şeker+zeytinyağı karışımıyla yapabilirsiniz. Hangisini yaparsanız yapın elinize alın parmak uçlarıyla cildinize çok bastırmadan masaj yapın. Yoğunluklu olarak burun kenarlarınızı yapın. İşlem sonrasında bı-ol su ile durulayın. kağıt havluyla cildinizi kurutun.
  • Nemlendirici Sürülmesi:Badem yağı+yoğurt, gül suyu+elma+zeytinyağı karışımlarını nemlendirici yerine kullanabilirsiniz.
  • Dudak Parlatma: Bunun için parlatıcı yapacağız. Bunun için vazelin, gliserin, aloevera yağı, ve arzu ederseniz gıda boyası. Karışımı yapın bakımınız bittikten sonra dudağınıza uygulayın ve en az iki saat makyaj yapmadan doğal güzelliğin keyfini çıkarın.