Dermapen

Bakırköy Eyfel Estetik Merkezi Cilt Bakım uzmanları Dermapen ile ilgili sorularınızı yanıtlıyor.

Dermapen Nedir?

Dermapen tedavisi günümüzün en önemli cilt problemlerinden olan sivilce izleri, gözenekler, cilt yenileme, güneş lekeleri, cilt sıkılaştırma, ince çizgilerin giderilmesi ve çatlak tedavilerinde, saç dökülmesinde kullanılmaktadır. Dermapen en çok yaşlılık karşıtı olarak yapılmaktadır. Yaşlılık karşıtı yapıldığında çok net ve güzel sonuçlar alınmaktadır.  Özellikle 20 li yaşların sonrasında ciltte kolojen kaybı oluşuyor ve cilt elastikiyetini kaybederek sarkmaya başlıyor. Dermapen tedavisi ile cildin sıkılaşmasını, toparlanmasını azalan elastikiyet kaybını yeniden sağlayabiliriz.  Dermapen işlemi sırasında vücudumuzun üretemediği bazı vitaminleri tekrar cildimize vermemizde mümkün üstelik. Bu sayede cildimizin yaşlanmasını önleriz.  Sağlıklı, parlak ve diri bir cilt için; cildimizin ihtiyacı olan vitaminleri cildimize zamanında vermemiz gerekiyor. Dermapen uygulaması ile ciltte hasara uğramış dokular yeniden aktive olur ve hızla onarılır. Dermapen uzmanlık isteyen bir tedavi yöntemi olduğu için ne yazık ki bunu evde yapılmasını önermiyoruz. Dermapen klinik şartlarında hijyenik bir ortamda uzmanlar tarafından yapılmalıdır.

Dermapen Nasıl Yapılır?

Biz dermapen işleminin cilt bakımı ile mutlaka kombine olarak uygulanmasını öneriyoruz. Dermapen ciltte dikey kanallar açarak yapılıyor. Akneli ve yağlı bir cilde doğrudan dermapen işlemi yapılırsa cilt enfekte olabilir. Böylece istenmeyen sonuçlar doğurur. Temiz cilde doğru uygulanan dermapen işlemi daha güzel sonuçlar verir. İlk olarak;

• İşleme yüzünüz temizlenerek başlanır. Burada kullanılacak ürün; cildiniz kuru ise temizleme sütü değilse temizleme jelidir.
  • Akneli bir cilde sahipseniz granüllü, değilseniz granüllü peeling ile taşlama yapılarak cildiniz ölü tabakadan arındırılır.
  • Ozon buharı verilerek yüzünüzdeki gözeneklerin açılması sağlanır. (Yaklaşık 10-20 dk) Ozonun aynı zamanda iyileştirici etkisi vardır. Sebum dengesini düzenlenir.
  • Ultrosonic peeling yapılarak vakumlama işlemine geçilir.
  • Vakumlama işlemi ile siyah noktalar ve irinler çıkırılır.
  • Vakumlama işlemi ile çıkarılması mümkün olmayan kıl kökleri, kapalı komedonlar ve milialar komedon pres ve iğne ile çıkarılır.
  • Highfrekansla yüzünüz steril hale getirilir, açılan gözenekler kapatılır, cildiniz sıkılaştırılır ve sivilceler kurutulur.
  • Tonic ile tampon yapılarak cildiniz canlandırılır.
  • Galvanic ile cildinize uygun serum ve krem sürülür.
  • Led maske ve ya maske uygulaması yapılır.
  • Yüz ve dekolte masajı yapılır. Kan dolaşımınız hızlandırılır.
  • Son olarak nemlendirici ve güneş koruyucu sürülerek işlem sonlandırılır.
  • Bu işlemin ardından dermapen tedavisi 1-3 gün içinde uygulanabilir.
  • Eğer dermapen tedavisi aynı gün yapılacaksa yukarıda saydığımız işlemlerden sadece gerekli olanlar yapılır, cildin fazla yorulmaması amaçlanır.
  • Cilt anestezi krem ile uyuşturulur.
  • Dermapen dezenfekte edilen cilde kas yönüne doğru yapılır.
  • Yaşlılık etkilerini durdurmak ve cilt canlandırma amacıyla yapılıyorsa 0,25 – 0,50 kimilerinde 1,00 boyutunda dermapen yapmak uygun olacaktır.
  • Çok sorunlu bir cilde sahipseniz iğnenin boyutunun arttırılması gerekir. Örneğin çukur, iz, kırışıklık, çatlak tedavisinde 1,5 – 2,00 – 3,00 boyutunda çalışılabilir.
  • Dermapen ile ciltte mikro kanallar açılarak aynı zamanda cildin ihtiyacı olan serum aynı anda verilir.
  • Sakinleştirici jellerle cilt yatıştırılıp maske uygulamasına geçilir.
  • Kullanılan maskeler oldukça önemli çünkü çünkü gözeneklerinizin tümü açık ve verilen her maddeyi kendine hapsetmek. Bunun için bizim önerimiz PCO Sheep Plasenta oluyor.

Dermapen Nerelere Uygulanır?

Dermapenin uygulandığı bölgeler; el, yüz, boyun, dekolte, saç, selülit, çatlak, doku kaybı oluşan bölgeler, leke, dudak çizgisidir.

Dermapen Hangi Durumlarda Etkilidir?

Dermapen; cilt kırışıklıkları, cilt lekeleri, siyah noktalar, büyük gözenekler, yağlı cilt problemleri, çukurlar, yara izleri, çatlak, saç dökülmesi, anti aging  tedavisinde mükemmel sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.

Dermapen Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Dermapen  işleminin seansları kişiye özeldir. Kişinin cilt problemleri dermapen seans sayısında belirleyici olmaktadır. Dermapen işleminde güzel sonuçlar almak için ayda 1 kez olmak üzere, 6 ile 8 seanslık bir kür ideal sayılır. Sonrasında güzel sonuçların devam ettirilmesi için 3-4 ayda bir seans yapılması önerilir.

Dermapen Sonuçları Nelerdir?

• İşlem yapılan alanda işlemden yaklaşık 3 hafta kadar sonra ilk etkiler görülmeye başlar ve artarak devam eder.
  • Maksimum etki 3 ayda elde edilir.
  • Dermapen işleminden sonra cilt sorunlarınız belirgin halden daha belirsiz hale gelir.
  • Cilt sıkılaşır, toparlanır.
  • Dermapen işlemi yüze lifting bakım olarak uygulandığında cildi yukarı doğru toplar.
  • Cilt renginiz ve lekeleriniz açılır.
  •  Büyüme faktörleri ve hücreler arası ortamın yeniden yapılanması ile dokulardaki hasarlar giderilir ve taze dokular oluşturulur.

Dermapen Tedavisinin Uygulama Süresi Nedir?

Dermapen ortalama 60-100 dakika arasında sürmektedir.

Dermapen Kimlere Uygulanabilir?

Dermapen tüm cilt tiplerine kadın erkek farkı olmadan belirli aralıklarla uygulanabilir.

Dermapen Kimlere Uygulanmaz?

• Yapılacak bölgede deri hastalığı olan kişilere
  • Yüzünde roza rahatsızlığı olanlara
  • Cilt hastalıkları olanlar
  • Yüzünde kılcal damarı çok yüzeysel olanlarda
  • Düşük yapma riski bulunan gebelerde
  • Yüzünde açık yara olanlar

Dermapen Tedavisi İşlemi Sırasında ve Sonrasında Acı veya Ağrı Hissedilir Mi?

İşlem esnasında hasta ağrı, acı hissetmez. Bu sebeple işlem sırasında müzik dinleyebilirsiniz. İşlem bittikten sonra o bölgede kızarıklık ve uyuşukluk oluşacaktır. Ortalama 1 hafta içinde geçecektir. Az sayıda hastada morluk oluşabilir, ancak o da hiçbir iz bırakmadan yaklaşık 2 gün içinde düzelecektir. İşlem sonrasında işlem gören cildi korumak çok önemdir.

Dermapen İşleminin Etkileri Ne Kadar Süre ile Kalıcıdır?

Dermapen işleminden sonra cildimizin kızarıklığın geçmesi ve kendini toparlaması için bir sonraki dermapen seansı yaklaşık 21-30 gün sonra uygulama yapılmalıdır. Bu yüzden en uygun seans aralığı 21-30 gün olarak düşünülebilir.

Dermapen Sağlığa Zararlı Mıdır?

Dermapen tedavisinin sağlığa beklenilen hiçbir yan etkisi yoktur. Sadece çok nadir durumlarda bir kaç gün içinde geçecek morluklar, kaşıntılar oluşabilir.

Dermapen Yazın Uygulanabilir Mi?

Dermapen tedavisi genellikle kış aylarında yapılması tercih edilir. Bunun nedeni cildi güneşin zararlı etkilerinden korumak içindir. Eğer yaz aylarında işlem yapılacaksa şapka takarak, güneş koruyucu sürerek gölgede yürüyerek dikkat edebilirsiniz. Yaz ayında işlem yaptırıyorsanız akşam saatlerini tercih etmelisiniz.

Dermapen Tedavisinden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Dermapen işleminden sonra uzmanınızın size tavsiye ettiği maskeleri kullanabilirsiniz. Bunun dışında üç gün boyunca duş, yüz yıkamak, makyaj vs yapmanızı kesinlikle önermiyoruz. Yüzünüz toparlanıncaya kadar yüzünüze çok dokunmayın, Gözenekleriniz çok açık olduğu için bakteri kapabilir. İlk gün evden çıkmayın. Ondan sonraki günlerde dışarı çıkarsanız güneş koruyucu kullanmayı ihmal etmeyin. Güneşe maruz kalırsanız cildiniz hala iyileşmediği için yeni lekeler ve sorunlarla karşılaşabilme olasılığı bulunmaktadır.