Kalıcı Makyaj

Kalıcı Makyaj nedir?

Dövmenin gelişmiş bir formudur. Kaş, eyeliner ve dudak işlemleri olarak uygulanır.

İşlem sırasında nelere dikkat edilmelidir?

>Uygulamada kullanılan malzemelerin kişiye özel ve steril olması gerekmektedir. Non-toksit pigmentler kullanılmaktadır.

>Uygulamaya başlamadan önce işlem sonrası hastaya taslak halinde çizilerek gösterilir.

>Kaş işlemi yapılırken kişinin yüz şekline uygun, kişinin kendi kaş kılları yönünde boyayla kıl çizilerek 3 boyutlu doğal kaşlara uygulanır.

>Eyeliner işlemi yapılırken kişinin göz şekli incelik ve kalınlık açısından bizi yönlendirir.

>Dudak bölgesinde en çok uygulanan ise dudak gençleştirmedir. Zamanla silinen dudak çizgileri ve pigment kayıpları giderilerek sağlıklı ve genç görünen dudaklar elde edilir.

Uygulama sonrasında nelere dikkat edilmelidir?

İşlem uygulanan bölgeye su değdirilmemelidir. İlk 1 (bir) hafta hamam, sauna gibi buhar ve ısı içeren işlemlerden kaçınılmalıdır. İşlem yapılan bölge güneş koruyucuyla korunmalıdır.

Kalıcı makyaj hangi durumlarda yapılmaz?

Kalıcı makyaj et beni ve keloidlerin (yürüyen yara) üzerine, pigment alerjisi olanlara, 18 yaşın altındakilere, melenoma (ciltteki kırmızılıklar) konjoktivit (akan göz göz yaşı iltihabı) kılcal damar çatlamaları üzerine, cilt lezyonları (egzama, siğil, mantar) üzerine, psikolojik rahatsızlığı olan kişilere uygulanması sakıncalı olabilir. Hamilelere ve kemoterapi gören kişilerde uygulanmaması önerilir.

Kalıcı makyajın kullanım süresi ne kadardır?

Kalıcı makyajın ömrü genel olarak 6 ay – 2 yıl arasındadır. Ancak bu süre, kişinin cilt yapısına, yaşına hatta yaşadığı iklime v.b. faktörlere göre değişir. Deri altındaki renkli pigmentler cilt yenilendikçe azalır, solar ve sonunda tükenir. Bu nedenle kalıcı makyaja belli aralıklarla rötuş yapılması gerekir. Yağlı ciltler kuru ciltlere göre daha hızlı yenilenir. Bunun sonucu olarak da kalıcı makyaj da ki kalıcılık süresi kısalır.

Kalıcı makyaj kimlere uygulanır?

Kaşları seyrek ya da dökülmüş olanlar, kozmetik ürünlere alerjisi olanlar, dağılmayan makyajın avantajlarını yaşamak isteyenler, sporcular, atletler v.b. ihtiyaç duyan herkese rahatlıkla uygulanabilir.

Kalıcı makyajın komplikasyonları nelerdir?

Kalıcı makyaj uzman kişilerin elinde yapıldığında sorunsuz bir işlemdir. Uygulama yapılırken hijyen ve sterilizasyon ön plandadır. Tek kullanımlık steril iğnelerle uygulama gerçekleştirilir. Bu yüzden sağlık açısından son derece güvenlidir. Alerjik reaksiyon yaratmaz. İşlem sırasında hafif batma hissi ve kızarıklık yaşanırken 1 – 2 saat içinde geçmektedir.

Kalıcı Makyaj (Permanent Make-Up) Nedir?
Permanent make-up yani kalıcı makyaj, uygulamada bazı farklılıklar olsa da aslında bir dövme uygulamasıdır. Bu işlemle boya maddeleri steril ve tek kullanımlık iğneler yardımıyla cildin alt tabakasına zerk edlir. Boya maddeleri doğal maddelerden elde edilir. Katkı maddeleri ve koku içermez. Kalıcı makyaj cildi uyuşturan kremler ile anestezi sağlandıktan sonra özel kalıcı makyaj cihazları ile uygulanır. İşlem sırasında hafif bir batma hissi olabilir. Uygulama 2-3 saat arası sürebilir. Yapılan uygulama 1-3 yıl kadar kalıcılık göstermektedir. Bu sürenin sonuna doğru kalıcı makyaj silikleşmeye başlar.

Kalıcı makyaj bir mikro pigmentasyon tedavisidir. Bu tedavi çeşitli kozmetik uygulamaların yanısıra kemoterapiye bağlı veya genetik nedenlerle kaşları dökülenlere kaş yapılması, izlerin veya ciltte beyazlama ile giden vitiligo hastalığında kamuflaj amaçlı ve göğüs kanserinden sonra meme ucu renklendirilmesi gibi farklı hastalıkların estetik görüntü bozukluklarında kullanılmaktadır.

Kozmetik Kalıcı Makyaj Nedir?
Long time liner kozmetik kalıcı makyaj ile,

Göz kontürü.
Dudak kontürü.
Kaş kontürü yapılmaktadır.
Long-Time-Liner ile bu işlemler daha natürel, acısız ve kansız uygulanabilmektedir.

Kalıcı makyaj nasıl yapılır?

Bir set mikro steril iğne, kalıcı renk karışımına batırılarak kişinin istekleri doğrultusunda cilde uygulanır. Renk, iğneler vasıtasıyla cildin üst tabakasına zerk edilir. Dövme uygulamasının aksine, cilt hafifçe kaldırılarak renk uygulandığından, daha az ağrı hissedilir. Lokal anestezik kremler uygulanarak ağrı hissi azaltılabilir. Uygulama sonrasında kişi normal hayata devam edebilir.

Kalıcı makyaj hem kozmetik mikro pigmentasyon hem de medikal mikro pigmentasyon olarak uygulanır. Bu ayrım yapılan kalıcı makyaj tekniğini ve kullanılan renkleri, uygulama alanlarını değiştirmektedir.

Medikal Mikro Pigmentasyon Nedir?

Medikal mikro pigmentasyon yani medikal amaç için yapılan kalıcı makyaj, en az kozmetik kalıcı makyajlar kadar uygulanan bir tedavidir. Medikal mikro pigmentasyon içinde yapılan tedaviler, hastanın doğuştan var olan ya da sonradan çeşitli sebepler ile yaşadığı cilt rengi problemleri, simetrik bozukluklar, solgun görünüm gibi sorunları kamufle etmek için uygulanır.

Long Time Liner Nasıl Uygulanır?

Kalıcı makyajın uygulanması için, bir ön hazırlık aşaması gereklidir. Bu aşamalar uygulanacak olan göz, dudak, kaş kontürü ve medikal mikro pigmentasyon tedavilerinde aynıdır.

Kalıcı makyaj ne kadar sürede uygulanır?

Her bölgeye göre kalıcı makyaj uygulama işlemi değişmekle birlikte genel anlamda ortalama 1 saat sürmektedir.

Hazırlık Aşaması:

Öncelikle hasta muayene edilir ve talepleri öğrenilir. Bu taleplerin uygulama olanakları açısından mümkün olup olmadığı belirlenir. Hastanın fotoğrafı çekilir ve uygulama öncesi hali arşivlenir. Sonra hastaya uygun bir tasarım yapılır. Bu tasarım direk olarak hastanın yüzünde geçici kozmetik kalemler ile yapılır. Hasta bu görüntüyü onaylarsa yapılan tasarım da bu hali ile fotoğraflanır. Yapılacak olan tasarım bu şekilde arşivlenir. Ardından özel bir lokal anestezi solüsyonu ile uygulama alanı uyuşturulur. Hasta rahat bir pozisyonda yatırıldıktan sonra uygulama başlar.

Kalıcı Makyajın Uygulama Aşaması:

Tasarıma uygun olan renkler seçilir. Long time linerın özel başlığı ile ince uçlu iğneler ile ilk çizimler yapılır. Sonra sırası ile çizgilerin kalınlaştırılması, tasarımın deri altına sabitlenmesi kıl tekniği ve gölgelendirme tekniği gibi çeşitli teknikler kullanılarak yapılır. Bazen tek seans süren tedavi bazen kontürleme ve doldurmanın farklı zamanlarda uygulanması gerekmesi halinde 2 ayrı seansta yapılabilir. Seans sayısını yapılacak olan uygulama alanı sayısı ve tipi de değiştirmektedir. Bu konuda net bilgiler hasta ve doktor konuşmasında şekillenir. Tüm uygulamalar tamamlandıktan son kez fotoğraf alınır ve aradaki değişim net olarak ortaya konur.

Uygulama sonrası yani 7-10 gün içinde epidermisin yani üst cilt yüzeyinin yenilenmesi ile burada kalan boyalar temizlenir ve dolayısıyla renk bir miktar açılır.

Kalıcı Makyaj Ömür Boyu Kalıcı mıdır?

Hayır. Bu tedavi ömür boyu kalıcı değildir. Bu yönü ile de avantajlıdır. Çünkü aynı görüntü ömür boyu taşınmak istenmeyebilir. Çünkü kalıcı makyaj bir çeşit dövmedir. Etkisi geçen kalıcı makyaj istendiği zaman tekrar yapılabilir. Yapılan kalıcı makyajların kalıcılık süresi çevresel faktörler, kişinin deri rengi göre değişmektedir. Uzun güneş etkisi boyayı daha çabuk soldurur. Açık tenli kişilerde boya daha açık renk olacağından biraz daha erken solmaktadır. Boyanın kalıcılık süresi 1-2 yıl arasındadır.

Kalıcı Makyajda Kullanılan Boyalar Nelerdir?

Kullanılan boyalar dünya sağlık örgütü onaylı, %100 hipoalerjik bitkisel kök boyaları olup kanserojen etki yaratmamaktadır. Bu boyalar uygulandığı noktadan farklı bölgeye yayılmayan, sonradan renk değiştirmeyecek olan boyalardır.

Long time liner ile kalıcı makyajda hedef doğal ve sağlıklı bir görüntüdür.

Neden Long Time Liner?

Çünkü long time liner, kalıcı makyajda hasta konforunun ön planda olduğu ve uygulama esnasında kanlanmanın önlendiği, tedavi sonrası kabuklanmanın olmadığı ve hastanın seanstan hemen sonra günlük hayatına devam edebildiği bir sistemdir. Uygulama yöntemi açısından ve rötuşlama teknikleri bakımından da en doğal görüntüler long time liner ile mümkündür. Kısacası long- time- liner, kalıcı makyajda en avantajlı sistemdir. Farklı yöntemlerle, uygun olmayan boyalarla yapılan ve doğal durmayan kalıcı makyaj kişileri sosyal hayattan uzaklaştırmakta ve sağlığı olumsuz etkilemektedir. Steril olmayan iğneler Hepatit ve AIDS hastalıklarına zemin hazırlamaktadır. Yanlış yapılan uygulamaları silmek veya kamufle etmek hem zor hem de maliyetlidir.

Kalıcı Makyaj Kimlerde Risklidir?

Keloid oluşturmaya meyilli kişilerde, sedef ve liken planus gibi inflamatuar deri hastalığı olanlarda kalıcı makyaj önerilmemektedir.

Kalıcı makyaj uygulamasında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?

Kalıcı makyaj uygulaması sırasında her seferinde yeni örtüler ile steril ve tek kullanımlık iğneler kullanılması herhangi bir hastalığın bulaşmaması açısından önemlidir. Uygulamalar steril şartlarda ve tecrübeli kişiler tarafından yapılmalıdır.

Kalıcı makyajın etkisi ne kadar sürer?

Pigmentasyon etkisi yaklaşık olarak 3 ile 5 yıl boyunca görünürlüğünü korur.